Ha az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban álló szolgáltatási, értékesítési vagy szerviztevékenységet végző cégek vezetőit megkérdezzük, hogy az ügyfelekkel való kapcsolattartásban milyen gondjaik vannak, akkor hasonló válaszokat kapunk. Az ügyintézés elszigetelten, saját nyilvántartások használatával történik, a folyamatok nem kapcsolódnak egymáshoz, az egyik szervezet nem tud a másik szervezet azonos ügyfelének kapcsolatáról stb. Ezért az ügyfelek problémáinak megoldása nehézkes, esetenként lassú, és az ügyfelek felesleges kellemetlenségeknek vannak kitéve. Súlyozottan igaz ez a közműszolgáltatást végző cégekre.


Mindezekre megoldást nyújt az IRKA (Információrendszer Közművállalati Alkalmazásokra), mely leszabható típusrendszerként lett kifejlesztve, több mint 15 év tapasztalatát felhasználva az ügyfélszolgálatot támogató rendszerek fejlesztésében, bevezetésében és kiterjedt ügyfélkörrel rendelkező cégek nagy terheléssel járó alkalmazásában.

- Bár a rendszer típusmegoldás az ügyfélszolgálat támogatására, mégis funkcionalitására, adatszerkezetére, felhasználói jogosultságára a leszabhatóság, paraméterezhetőség és a rugalmasság jellemző. Ezek a jellemzők később sem jelentenek akadályokat, sem az élet változásainak követésénél, sem a szoftver komponensek verzióváltásai során.

- A rendszer működése a többszörös, ismételt adatbevitelt feleslegessé teszi, az adatok központi, redundancia mentes és mindenhonnan elérhető kezelésével. Az elérhető információk részletessége és volumene az ügyintézési és a vezetői szinteknek megfelelő.

- A rendszerben paraméterezéssel leképezhető munkafolyamatokkal automatizmusok, kényszerpályák, figyelem felhívások segítik az ügyintézéseket. Ezeknek az ügyfél-kapcsolatok javulásán túl a belső rend javításában felügyelő, szabályozó funkciójuk van.

- Alkalmazását a ma és a jövő elvárásainak megfelelő felhasználó barátság jellemzi, a felhasználói ismeretek könnyű és gyors megszerzésének biztosításával, melyet megfelelő dokumentáltság is támogat.

- Továbbfejleszthetősége vonatkozhat mind a konkrét alkalmazás leszabhatósági határain túli speciális funkciók kifejlesztésére, beillesztésére, mind, pl. optikai dokumentáció feldolgozási, nyilvántartási, archiválási vagy távadat-feldolgozó, vezérlő-felügyelő típusú rendszerek illesztésére.

- A rendszer hatékonysága más úton - elkülönülten működő egyedi vagy típusrendszerek kapcsolatainak kialakításával vagy adatkapcsolatok létrehozásával - is fokozható.


A rendszer biztosítja a folyamatok számítógépes leképzésének és támogatásának lehetőségét az érdeklődéstől a szolgáltatás igénybevételének teljes életútján át annak megszűnéséig. A rendszer hatékonyságát a mindenhonnan elérhető központi és integrált adatbázis részben manuális, részben kényszerpályákra helyezett automatikus karbantartó funkciói valósítják meg.

- Ezeket a különböző - az esetek nagy részében egymásba kapcsolódó - tevékenységeket prioritásuknak megfelelően a hozzájuk tartozó számítógépes ügyiratok, dokumentumok ügyviteli útjának, ügyintézése helyzetének nyomon követésével, postázásának megvalósításával támogatja.

- A rendszer automatikusan hozzácsatolja az ügyintézés lépéseit a személyekhez rendelt, integrált, elektronikus határidőnaplóhoz. Ugyanitt saját bejegyzésű események (munkamegbeszélések, kiszállások stb.) feladatok (kimutatások, jelentések stb.) nyilvántartása is megtörténhet. Az ügyfélszolgálati munkafolyamatok (workflow) támogatását egy integrált, elektronikus levelezési funkció is segíti.

- A rendszer a háttérben folyamatosan figyeli az ügyviteli feladatok, események állapotainak változását, és automatikusan felhívja a figyelmet a munkakezdés szükségességére, a határidők betarthatósága érdekében.

- Ezeket a funkciókat a rendszer szervezetek, ügyviteli tevékenységek és dokumentum- típusok szerint, paraméterezhető módon oldja meg.

Vissza az IRKA főoldalra
<- vissza az IRKA főoldalra - [ 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 oldal ]